אמנם הצימר שבבעלותה נמצא לא ראוי לשימוש, אך דווקא בעלת הצימר תובעת פיצויים בסך 20,000 שקלים חדשים על עגמת הנפש שנגרמה לה עקב ביטול ההזמנה
הרקע
מפעילת צימרים במושב דלתון, הגישה תביעה כנגד אורחת שהזמינה שני צימרים לשני לילות בסכום של 3,000 שקלים חדשים. בעלת הצימר טוענת, כי לאחר שהגיעה המזמינה עם שלושה חברים, היא התלוננה שיש זבובים באחד הצימרים וסירבה למצוא פתרון על מנת לצמצם את הנזק שייגרם במידה ותעזוב את הצימר. בעלת הצימר מוסיפה, כי עזיבת הצימר הסבה לה נזק כספי עקב אי היכולת למצוא אורחים אחרים לאותו מועד ואף גרמה לה לעוגמת נפש, ועל כן היא תובעת 20,000 שקלים חדשים.
מנגד, הגישה מזמינת הצימר תביעה שכנגד. ראשית, היא דרשה לקבל בחזרה 600 שקלים חדשים בהם חויבה כדמי ביטול, שכן לטענתה כלל לא הובהר לה במעמד ההזמנה על קיומם של דמי הביטול. שנית, היא טוענת, כי בעלת הצימר לא הציעה כל פיתרון המניח את הדעת, והיא וחבריה נאלצו לעזוב את הצימר ולחפש צימר אחד שעלותו הייתה גבוה יותר. שלישית, היא תובעת פיצויים על עוגמת הנפש שנגרמה לה.
דיון והכרעה
לגבי תביעתה של בעלת הצימר, קבע בית המשפט, כי הוכח שביטול העסקה היה מוצדק, שכן השהייה בצימר הייתה בלתי אפשרית. כמו כן, בעלת הצימר לא הוכיחה כי היא זכאית לקבל דמי ביטול במצב בו היא הציעה צימרים שאינם ראויים לשימוש. בית המשפט הוסיף, כי התביעה לתשלום 20,000 שקלים חדשים מופרכת.
לגבי תביעתה של מזמינת הצימר, נקבע כי היא הרימה את נטל ההוכחה ועל כן היא תפוצה ב-2000 שקלים חדשים, המורכבים מהחזר דמי הביטול, הפרש עלויות הצימרים, עוגמת נפש והוצאות משפט.
סיכום
תביעתה של בעלת הצימר הוגדרה כמופרכת ונדחתה, והתביעה כנגדה נתקבלה והיא חויבה בתשלום 2,000 שקלים חדשים.
ניתן ב- י"ז כסלו תשע"ב, 13 בדצמבר 2011, בהעדר הצדדים.