ליעוץ ופרטים נוספים
לכל שאלה חייגו:
03-5629911

אתם שואלים - אנחנו עונים!

+ הוספת הודעה

שלום לכם,
לאחרונה התפטרו 2 מחברי ועדת ביקורת ונשארה חברה 1. האם ועדת הביקורת יכולה להמשיך להתקיים? או שהיא מפוזרת?
האם מותר להנהלה להמשיך לכהן ללא ועדת ביקורת , במידה והועדת ביקורת מפוזרת ? תוך כמה זמן על ההנהלה לכנס אסיפה לבחירת ועדת ביקורת חדשה?
האם רשם האגודות צריך לקבל דיווח על פיזורה של ועדת הביקורת?



גבי שלום,

נושא ועדות הביקורת באגודות השיתופיות מצוי בהליכי הסדרה אשר טרם הושלמו, ולפיכך מענה קונקרטי לשאלותיך צריך להיבחן, בין היתר, גם מול תקנון האגודה.

יחד עם זאת, ניתן למצוא מענה חלקי לשאלותיך בסעיף 7 להנחיות אותם פרסם רשם האגודות השיתופיות לעניין ועדות ביקורת, ובו נקבע כי:

"7.2. התפטרות יו"ר ועדת ביקורת או חבר אחר של הוועדה, אינה מביאה להפסקת כהונתם של יתר חברי הוועדה. במקומם יבוא המועמד שקיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר בבחירות לוועדת הביקורת, ולא נכנס לוועדה. אם אין מועמד כזה, יש לכנס את האסיפה הכללית בכדי לערוך בחירות להשלמת מספר חברי הוועדה."

בברכה,
איתן מימוני ושות'



מה "הסנקציה" לרוכש נחלה ממוכר שהיה חבר באגודה והאסיפה הכללית סירבה לקבל את הרוכש כחבר באגודה ביישוב ?
"הסנקציה" היא שהרוכש אמנם יוכל לגור בנחלה שקנה אבל לא יוכל לבנות תוספת לבית שקנה בישוב ?



ליאת שלום,

לשם התשובה יש לבחון את מערכת היחסים בין הרוכש לאגודה במקרה הספציפי, כיוון והדבר תלוי בסוג האגודה, מיקומה בארץ, מס' בתי אב באגודה וכיוצ"ב.

הנך מוזמנת ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לעמוד לשירותך לצורך הכנת חוות דעת בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



האם חבר ועד הנהלה באגודה שיתופית בישוב שחל עליו סעיף 97א(ד) + 97(א) לתקנון יכול להיות חבר מליאת המועצה במקביל ? לאחר שמסר מכתב התפטרות מכהונה בוועד המקומי.
אם יש תקדים של העליון לדבר בבקשה לציין.
תודה מראש על סיוע !
משה גולדנברג



משה שלום,

על פניו, לא קיימת אפשרות במצב של זהות ועדים להתפטר מן הוועד המקומי ולהמשיך לכהן רק בוועד האגודה.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



האם שימוש חורג של מגורים בשטח חקלאי מחייב קנס או שמקבלים צו פינוי או אזהרה לפני?



ישי שלום,

ככל וכוונתך היא למערכת היחסים בין רמ"י לבין המחזיק בקרקע החקלאית, בכפוף לשיקול דעתה פונה רמ"י בדרישה לפינוי ולתשלום דמי שימוש ראויים לתקופת השימוש.

ככל וכוונתך למערכת היחסים שבין הוועדה המקומית למחזיק בקרקע, אזי חלה על הוועדה המקומית חובה חוקית לאכוף עבירות תכנון ובניה ולצורך כך יש לה "ארגז כלים" בו ביכולתה לעשות שימוש לפי העניין. הגשת כתב אישום נקיטה בהליכים (צווים מנהליים) והטלת קנסות כלולים "בארגז כלים זה".

בברכה,
איתן מימוני ושות'



שלום,

בקיבוץ היה היום הקובע בשנת 2006.
לאחר היום הקובע התקבלו 11 משפחות לחברות באופן חריג.
לא פורסם והוצע לבני קיבוץ נוספים להשתייך לקבוצה חריגה זו.

בשנת 2016 נקבע תקנון אשר מגדיר מי יכול להיות חבר חדש, אך איני עומד בתקנון זה כיוון שאני בן שני. יש לי אח מקבוצת ההחרגה.

האם יש לי עילה להסתמך על העוול שנעשה לי באי הכללתי בקבוצה החריגה לה התאפשרה חברות חדשה בקיבוץ?

תודה.



שלום רב,

ראשית, אנו מודים לך על פנייתך.

משאלתך עולה כי מדובר במקרה פרטני הדורש היכרות עם הנסיבות הספציפיות על מנת לתת מענה מדויק, ועל כן הדבר חורג מהשירות הניתן במסגרת הפורום.

הנך כמובן מוזמן ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לעמוד לשירותך לצורך תיאום פגישה והכנת חוות דעת בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



שלום רב,
האם חבר ועד מקומי יכול לתת שירות בתשלום לאותו ועד?
או האם יכול לעבוד בארגון שנותן שירות בתשלום לאותו ועד שבו הוא מכהן?



אבי שלום,
הבסיס למענה לשאלותיך מצוי בסעיפים 89א ו-89ב לצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), תשי"ח-1958, אשר הוחלו על ועדים מקומיים במסגרת סעיף 132 לצו זה.

בסעיפים אלה נקבע כי חבר הוועד (לרבות תאגיד אשר חבר הוועד מחזיק ביותר מעשרה אחוזים ממניותיו או שחבר הוועד מועסק בו כמנהלו או כעובד אחראי בו), אינו יכול להיות צד לחוזה עם הועד, למעט במקרה של עמידה בתנאים הנדרשים בסעיף (אישור 2/3 מחברי הועד, אישור ראש המועצה), וכן שלחבר הועד לא תהיה טובת הנאה, ישירה או עקיפה, מחוזה שנעשה מול המועצה, לרבות אופן הפעולה במקרים מעין אלה.

בכל מקרה, יש לבחון כל מקרה באופן פרטני על פי נסיבותיו, על מנת לדעת אם התקשרות מסוג זה עומדת בדרישות החוק.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



דרושים למבחר משרות מהבית🏠🔥
בקלדנות, כתיבה, תמלול, הזנת תוכן, מילוי בסקרים ועוד!
המשרות עצמן לא אינטנסיביות ובזמנים שלכם, ללא ניסיון קודם😎
הכל מהבית. המשרות יכולות להיות חלקיות\מלאות!🤗
שכר שנע בין 3,500 בחודש כמשרה נוספת וקלה לבין 12,500 למשרות היותר רציניות!✅
לפרטים נוספים מוזמנים לשלוח הודעה לנועה בוואצאפ בלבד - 050-2322173! ✨
התחלת עבודה מיידית



ראשית ברכות למינוייך לתפקיד יו"ר ועדת האגודות השיתופיות,
האם תפקיד זה מונע מלשכור את שירותי משרדך בעניינים משפטיים בענייני אגודות שיתופיות...?
זה יהיה חבל מאוד לחברי אגודה להפסיד את המומחיות שלך בענייני אגודות שיתופיות ....



יעקב שלום, ותודה על הברכות החמות.

המינוי אינו משפיע על פעילות משרדנו בשדה המשפטי, ואנו נמשיך, כמובן, לייצג את לקוחותינו, ובהם אגודות שיתופיות רבות, נאמנה.

בברכה,
עו"ד איתן מימוני



תודה...
נגולה אבן מליבנו...
ישר כח..
האי סימטריה בין התושב למערכת הועד המנהל באגודות וניצול הכוח על ידי הועד המנהל ידועה ומצערת...ואין ספק שמומחיותיך בעניין הינה תרומה לחבר אגודה "נדרס" ע"י ועד הנהלה כוחני, עריץ ומרוסן שלח
ישר כוח
ותודה
יעקב



הנידון: האם אסור להחנות גרור סגור למגורים (קרוואן) בחנייה רגילה לרכב?

קיבלתי חמישה דו"ח, יום אחר יום, על החניית קרוואן בניגוד לתקנה התעבורה 69, (ו), (2): "לא יחנה אדם רכב, לא יעמידנו עומד בדרך אם - הוא גרור או נתמך, אלא בעת ביצוע עבודות כאמור בתקנה 69 (ב) (3)." הקרוואן (הגרור) עמד במפרץ חניה, עליו מסומנים בפסים לבנים חניות לרכבים.

לטענתי, סעיף התקנה המצוטט בדוחות אינן חל על החניית גרור בחנייה רגילה לרכבים. להלן, ארבע טענות נגד, אשר די בתקפות אחת מהן על מנת לקבוע כי הדוחות שנתנו אינם קבילים מבחינה חוקית.

1. סעיף החוק אשר מצוטט בדוחות שקיבלתי, עוסק באיסורים הנוגעים להעמדה ב'דרך'. בסעיף 1 ישנן דוגמאות למהותה של דרך: "דרך" – לרבות של מסילה, דרך, רחוב, סימטה, ככר, מעבר גשר או מקום פתוח שיש לציבור זכות לעבור בו". כל אלה משמען דרך כמעבר ממקום למקום. ולא על חניה שהיא עמידה במקום אחד. משמעות הסעיף היא מניעת הפרעה לרכבים אחרים בעת המעבר בדרך. הסעיף אינו דן כלל בנושא החניית גורר במקום חניה מקובל.
2. אגב, אילו חניה הייתה נחשבת דרך אזי כל רכב חונה בחניה צריך היה להציב משולש אזהרה, כאמור בסעיף 70.
3. אילו התקנה אכן אוסרת על חניה של גרורים, אזי חניה זאת אסורה באופן כלל ארצי. לפי הרשיון שבידי, הגרור נחשב לרכב, ולאחר בירורים עם יודעי דבר מתחום הקרוונים – אין איסור כלל ארצי שכזה. קרוונים חונים שנים רבות בחניות של רכבים, כיוון שהם מוגדרים בחוק וברשיון כרכב לכל דבר.
4. ראיה לכך, היא שבעיריית חולון החליטו להוציא נגררים מהחניות שברחובות, (עקב שיקולי עומס), ולצורך זאת חוקקו תיקון לחוק העזר בסעיף העוסק בחניה, ובו אסרו במפורש על חניית גרור בחניה רגילה. (כמובן, כיוון שאין גוזרים גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה - דאגו מראש לקבוע מקום חניה מוסדר לנגררים!)



שלום ד"ר ראובן,

מדבריך עולה כי מדובר במקרה פרטני, החורג ממסגרת מתן המענה בפורום, ובפרט שיש צורך להכיר את פרטי המקרה ואת הנסיבות המיוחדות בעניין.

המלצתנו היא לפנות לייעוץ פרטני אצל עו"ד המתמחה בתחום בכדי לקבל חוות דעת מקיפה בנושא.

בברכה,
מימוני שלוש ושות' - משרד עורכי דין.



אנחנו עושות שיחות וידאו סקס ומצלמות סקס ומוכרות סרטי סקס פרטיים שלנו בוואצפ:

דנה 055-3386275
מאיה 055-5578177



קווי פרימיום - אם המספרים האלו חסומים לך תחייג לחברת הסלולר שלך ותבקש להסיר את החסימה, הסרת החסימה היא בחינם:
1919-121-936
1919-121-970

הכרויות בטלפון:
1901-729-213
1901-729-210

מצלמות סקס, סקס xxx, סקס לייב, סקס בשידור חי, סקס חי, סקס מצלמות, מצלמות סקס חינם, סקס חיות, שידור חי סקס, צאט סקס חינם, סקס בשידור, מצלמות סקס בשידור חי, מצלמות סק, מצלמות סקב,
מצלמות סקס חי, סקס במצלמה, מצלמות סקס לייב, מצלמותסקס, מצלמות בקס, מצלמות סקס זוגות, וידאו צאט סקס,
סקסחי, מצלמות סס, סקס מצלמות חינם, מצלמות לייב סקס, מצלמת סכס, מצלמות עירום, nmknu, xex, nmknu,xex, צ'אט מצלמה, אתרי מצלמות סקס, אתר מצלמות סקס, מצלמות סקס בשידור ישיר,
שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס אנאלי, מצלמות סקס חיות, מצלמות סקס בחינם, הופעות סקס, ישראליות מחכות לך במצלמות סקס, מצלמות צאט וסקס,كاميرات جنس, كاميرات الجنس, Секс камеры,Камеры, секс



נא עזרתך בשאלה נוספת בסוגיה אם אפשר.
מתי יצא החוק שמגביל את הגביה ל 30% מגובה הארנונה?
לדברי מנהלת מחלקת המיסים במועצה שלי במידה וצו ההטלה הראשון במושב היה לפני החוק הם זכאים להמשיך לגבות את אותו אחוז שגבו לפני החוק ואם צו ההטלה הראשון היה אחרי החוק הם רשאים לגבות רק עד 30%....
אודה לך מאוד אם תסייעי לי בתשובה



חיה שלום,
ראי להלן רקע קצר לעניין גביית ארנונה ע"י ועדים מקומיים:
בשנת 2005 התווסף סעיף 9ב לחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), תשנ"ג-1992 (להלן: "חוק ההסדרים"), ובו נקבע כך:

9ב. בלי לגרוע מהוראות סעיף 9(ב)(2), ועד מקומי כמשמעותו בסעיף 3 לפקודת המועצות המקומיות, לא יטיל לראשונה ארנונה כללית על סוג נכס המצוי בתחומו, אלא לאחר שקיבל את אישור השרים לכך; הוראות סעיף 9(ב)(2) סיפה יחולו לענין אישור השרים לפי סעיף זה.
ביחס לשנים אשר קדמו לתיקון זה, לא היה נדרש הוועד המקומי לכל אישור נוסף טרם הטלת הארנונה, ואפילו זו הטלה ראשונה, מלבד אישור המועצה (זאת ככל שגובה המס נמצא בגבולות המינימום והמקסימום לגבייה כפי שמעודכנים מעת לעת בתקנות). (עת"מ (נצ') 23762-09-15 פרץ מרדלר ו 33 נוספים נ' מועצה אזורית מרום הגליל).
בשנים האחרונות מאשרים שרי הפנים והאוצר לועדים מקומיים לגבות אך ורק תשלום ארנונה למגורים וגם זאת עד לגובה של 30% מגובה הארנונה שגובה המועצה.
למענה קונקרטי לסוגיות השונות ניתן ליצור קשר עם משרדנו לצורך הכנת חוות דעת בתשלום.
בברכה,
איתן מימוני ושות'



שלום רב, רציתי לברר מכוחן של אלו הוראות מוכתב כיצד יועבר תפקיד יו"ר ועד אגו"ש יוצא ליו"ר הנבחר? קרי מה הצעדים שעל היו"ר היוצא לבצע לשם העברת התפקיד בצורה מסודרת? האם זה מוגדר בתקנון האגודה, בפקודה או מקור נורמטיבי אחר.

תודה רבה



תמי שלום,
לא קיימות הוראות ספציפיות בעניין, עם זאת, ניתן ללמוד את העניין מכוח הדין הכללי המורה על התנהגות בתום לב בצורה שלא תפגע בהתנהלות הוועד, תוך נקיטת הפעולות הסבירות הנדרשות לשם העברת התפקיד
בברכה,
איתן מימוני ושות'



היכן אפשר לקבל . בלי לשלם הון, את פסק הדין בתיק שלמטה:
ת"א (עפולה) 54527-01-14 - יונתן רמג"ש אריזה ושיווק שותפות כללית נ' משק דוידי מרגלית ואח'
ת"א (עפולה) 54527-01-14

ת"א (עפולה) 4278-04-14

התובעת/ שכנגדנתבעת

יונתן רמג"ש אריזה ושיווק שותפות כללית

נ ג ד

הנתבעים/ שכנגדתובעים

1. משק דוידי מרגלית



אבנר שלום,

פסקי דין של בתי המשפט בישראל, ניתן למצוא במערכות חיפוש פסקי הדין הקיימות בשוק.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



ת"א (עפולה) 54527-01-14 - יונתן רמג"ש אריזה ושיווק שותפות כללית נ' משק דוידי מרגלית ואח'
היכן אפשר לקבל פסק הדין הזה בחינם?



אבנר שלום,

ככל ולא נמצא מענה באמצעות גוגל, אז ניתן לאתר פסקי דין במערכות החיפוש אשר הינן בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



אי נתינת אפשרות עיון במסמכים
יו"ר הוועד המקומי אינו מאפשר לי כחבר וועד לעיין במסמכים למרות שזה חלק מהמטלות שלי כחבר וועד, היו"ר חסם את הטלפון שלי, אין ליו"ר אימייל ולא ניתן לי אפשרות ליצור איתו קשר, היו"ר לא מוכן לדבר איתי, המזכירה אינה מעבירה תכתובות שלי ליו"ר. אני משמש כחבר וועד אופוזיציונר לוועד הקיים.

למי אני ייכול לפנות כדי לקבל סעד? המועצה מתעלמת מהתלונות שלי לאור זה שסגן ראש המועצה ששולט בכל מה שקורה במועצה בכל העובדים כולל ההנהלה.



יעקב שלום,

אתה יכול לפנות לועדת הביקורת של הועד המקומי, וכן למבקר הפנים של המועצה ולועדת הביקורת של המועצה, ובמקרה שכל אלה לא יסייעו בידך - יש באפשרותך גם לפנות לאגף הביקורת במשרד הפנים.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



שלום, רציתי לשאול האם יש סעיפי חיוב שאסורים לגבייה מבחינה חוקית בשל מהותם?
(המטרה בגדול היא למנוע חשיפה משפטית בחיובים שגובה האגודה את התושבים בדפי החיוב)



דפנה שלום,

אכן קיימים מקרים בהם מיסי אגודה מסוימים אינם חוקיים, או בשל מהותם או בשל ההליך בו הם נקבעו, לפיכך יש לבחון את סעיפי המס הספציפי בהתאם לתקנון ולדין.

הנך מוזמנת ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לעמוד לשירותך לצורך הכנת חוות דעת בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין.



שלום וברכה,
רציתי לברר בנושא מינוי לוועד ממונה מטעם רשם האגודות השיתופיות - האם מינוי כזה צריך להקביל להוראות מנכל משרד הפנים בדבר איסור ניגוד עניינים במינוי בעלי תפקיד סטאטורים במועצה האזורית לבין וועד המושב השיתופי בתחומי המועצה. אשמח לקבל יעוץ בנושא.



משה שלום
על פניו, מכוח הדין הכללי נראה כי מי שמצוי בניגוד עניינים לא ניתן למנותו להיות חבר בוועד הממונה.
בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין



שלום רב, האם אישתו של חבר אגודה המועסק על ידי האגודה יכולה לכהן בועדת ביקורת? ובנוסף, חברת ועדת ביקורת יכולה להיות חברה בעוד ועדה ביישוב? תודה מראש.



יסכה שלום,
רשם האגודות מתייחס בהנחיותיו המומלצות לנושא, על פניו נראה כי אין מניעה שאשתו של עובד שאינו בתפקיד ניהולי באגודה תהיה חברה בוועדת הביקורת של האגודה. כמו כן, נראה כי הנחיה זו דומה לתיקון המוצע לתקנות האגודות השיתופיות (רשויות האגודה) העוסק בוועדות ביקורת וטרם נכנס לתוקפו.
לעניין האפשרות כי חברה בועדת ביקורת תהיה חברה בוועדות משנה של האגודה, אנו סבורים כי אין מקום לעשות כך וזאת משתי סיבות. ראשית, תפקידה של ועדת הביקורת לבקר את פעולות הועד אשר ועדות המשנה כפופות אליו, כך שיצא כי הגורם המבקר כפוף לגורם המבוקר. ושנית, במסגרת עבודתה, מפקחת ועדת הביקורת על פעילות גורמי האגודה השונים, ובכללם – ועדות המשנה, כך שיצא כי הגורם המבקר – מבקר גם את עצמו.
לסיום אנו ממליצים לך לקרוא את ההרצאה שהעברנו בנושא ועדת הביקורת בוועד המקומי ובאגודה השיתופית, ההרצאה נמצאת באתרנו תחת הלשונית פרופיל המשרד.
בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין



ראשית תודה רבה על כל המידע שנמצא אצלכם באתר, קראתי בשקיקה רבה. אשמח לחוות דעת (אם נכתבה בעבר - מחילה, לא מצאתי אשמח אם תפנו אותי) בנוגע לחבר ועד הנהלה (זהות ועדים) במקרה שלנו יו"ר וחוקיות חברותו בוועדה נוספת ביישוב- הכפופה לה ולבוחריה כמובן כדוגמת קליטה\תרבות וכד'. שאלה נוספת, במידה ובתקנון הקהילה כתוב שיש לשריין מקום אחד לחבר ועד הנהלה שאינו חבר אגודה חקלאית שיתופית (אגש"ח) אלא רק חבר אגודה קהילתית, מה קורה במידה ואותו "משוריין" עוזב, האם ניתן למלא את מקומו ב"בא אחריו ברשימה" למרות שהוא לא עונה על הקריטריון, או שיש לאייש אותו בבחירת חבר שעונה על ההגדרה - חבר אגודה קהילתית שאינו חבר אגש"ח? מודה לכם מאוד



יסכה שלום,
בכפוף להוראות תקנון האגודה, נראה כי לא קיימת מניעה שחבר וועד מנהל יהיה חבר בוועדה נוספת, משום שבכל מקרה הוועדות הנוספות כפפות לוועד המנהל.
לעניין שריון המקום לחבר האגודה הקהילתית יש צורך לבחון את תקנון האגודה ובכל מקרה מדובר בשאלה פרטנית החורגת מהיקפו של פורום זה.
בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין



שלום!
האם יש תקרה מקסימלית שוועד במושב יכול לגבות כמס מוניציפלי?



חיה שלום,
משרדי הממשלה (אוצר ופנים) מאשרים לוועדים מקומיים לגבות ארנונה בגובה עד 30% מארנונת המועצה האזורית.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



שלום,
האם ישנה סמכות חוקית לועד מקומי באגודה שיתופית ביהודה שומרון ( ישוב עד 500 משפחות) לחייב שוכרים המעוניינים לשכור יחידת דיור אצל אנשים פרטיים, בועדת קבלה יישובית ולמנוע מהם להיכנס בשער עד שיעברו ועדת קבלה?



יעקב שלום רב,

ועד מקומי ואגודה שיתופית הם שני גופים נפרדים, וכל נושא ועדות הקבלה עוסק באגודות שיתופיות ולא בועד מקומי.
להלן הרצאה שהועלתה לאתר שלנו שעוסקת בנושא ועדות קבלה בכלל ומתייחסת לועדת הקבלה ביו"ש בפרט.

http://www.mach-law.co.il/הרצאה_-_קבלת_תושבים_ליישוב__ופרישת_חברים_מן_האגודה_הקהילתית

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



אני מבקשת לדעת האם לוועד המקומי יש זכות ו/או חובה לטפל מול תושב אשר מבצע פעולה כלשהי בשטח ציבורי (פירוק מדרכה, שתילה, בנייה, וכיוצ"ב) ואיפה זה רשום בחוק?
תודה רבה על המענה



מירב שלום רב,

מאחר ולועד המקומי יש זכויות וחובות בהתאם לסמכויות שהואצלו לו על ידי המועצה האזורית, וזאת בהתאם לסעיף 132 (א) לצו המועצות האזוריות תשי"ח 1958, הרי שהתשובה לשאלתך תלויה, בראש ובראשונה, בבירור עובדתי של הסמכויות אשר הואצלו לועד המקומי על ידי המועצה.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



שלום!

אני גר במושב בו יש כ 60 חברי אגודה ועוד כ 120 משפחות שגרות בבתים פרטיים. במושב יש הפרדה בין האגודה והועד המקומי. לכל ועד יש תקציב משלו ומטלות משלו. הועד המקומי לא מצליח לקיים את המטלות שהטילה עלו המועצה וזה ניקוי הרחובות וסילוק הגזם. הסיבה היא שהסכום שהוועד המקומי גובה מהתושבים (לפי אישור משרד הפנים) לא מספיק בגלל שמ180 בתי אב כ 40% מקבלים הנחות (נכים, חד הורים, וכו') מהתשלום החודשי עבור השרותים הנ"ל. האם יש לכם פתרון? האם יש לזה תקדים משפטי? האם יתר התושבים צריכים לממן את הקבוצה הגדולה של מקבלי ההנחות?



אלכס שלום!

התופעה אותה אתה מתאר שכיחה ביותר.

מעבר לאפשרות של השבת חלק מהגבייה המתקבלת מארנונת המועצה עבור היישוב ליישוב, ניתן להקל על הקושי שאתה מתאר בדרך של הקמת אגודה קהילתית המאגדת את התושבים, הן חברי האגודה החקלאית והן יתר התושבים, כאשר אגודה זו תוכל לגבות מיסים מחבריה לצורך הספקת שירותים משלימים לשירותים אותם מספק הועד המקומי, מבלי המגבלות החוקיות הקיימות על גביית מס על ידי הועד המקומי.

גם בעניין זה יש היבטים שחשוב להכיר, אך הדבר חורג ממסגרת המענה הניתן באתר.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



«   «הבא   | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close

יצירת קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם: